fredag den 29. august 2014

Et sødt minde Chokolade drenge

Da jeg var lille bagte min far meget.. og hvis der var ofte hvider i overskud bagte vi chokolade dreng ja det hedder de... i morgen har min far fødselsdag og nu er jeg ved at gøre klar til at bage kage til ham..(han er på camping med min mor så han for ikke bagt og jeg har meldt mig frivilligt. ) men kage skal første bages færdig i morgen, men nu stod jeg med æggehvide som jeg ikke lige havde noget formål med.. så efter en masse søgen fandt jeg opskriften..

Opskriften 
2 æggehvider
12 spsk. sukker (150g)
7 spsk. flormelis (75g)
2 spsk. kakao pulver
(evt. 50g nødder )

i ovnen 30 min 160grader. Nederst i ovnen...

Jeg havde nok ikke lige givet mine nok. for jeg havde lige glemt at det var en halv time de skulle have.. Men pyt de kan sagten spises.. og så har jeg lige givet den næste plade. Og de smagte så til gengæld af barndommens gade... Og meget meget sødt... :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar