torsdag den 24. februar 2011

Napoleons hatte

Jeg ved interessen har været stor for mine kager så jeg vil da lige afsløre min opskrift.. Jeg plejer at lave ca. 100 af gangen.. så man kan selvfølgelig reducere i opskriften...
Kagerne består af 2 deje.. en linse dej og en kransekagemasse..








Linsedejen
500g bage margarine (vigtig må ikke smeltes)
250g flormelis
750g hvedemel
75g æg (ca. 1½stk.)
15g vanilie sukker

Alt røres sammen i en skål...

Kransekagemassen
1000g marsipan
500g sukker
120g æggehvider..

Røres sammen og laves til kugler på str. med en have blomme..

Linse dejen rulles herefter flad og så plejer jeg at bruge et glas til at stikke dem ud med... når de er det vendes de om.. og kransekagemasse puttes i.. så tager man fat med 3 finger og former dem.. så bages de i ovene 200grader.. ca. 10-15 min... kig efter når de begynder at blive let lysebrune... Når de er færdige og kolde ligges de i fryseren.. næste dag tages de op og pyttes chokolade på mens de er kolde.. og så snart de er tørre (det går meget hurtigt) ligges de tilbage i fryseren. Hvis de ikke skal bruges med det samme.. De er bedst samme dag de kommer op af fryseren så jeg plejer at tage dem op når ejg skal bruge dem...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar